När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Airsal Cylinderkit (GY6) 82 cc
Aluminiumcylinder i hög kvalitet!
Information om Airsal Cylinderkit (GY6) 82 cc
Då det blir fler och fler scootrar med 4-taktsmotorer ute på gatorna, så är det nu äntligen dags för ett riktigt kvalitetstrimcylinderkit från en känd tillverkare!
Cylindern är helt tillverkad i aluminium och har därav inte ett inpressat gjutjärnscylinderlopp som de flesta billigare trimcylindrar från Asien har.
Denna 82 cc-cylinder från Airsal har en hög kvalitet samt ger en bra vrid- och effektökning. Airsal rekommenderar ett ostrypt avgassystem till detta cylinderkit.
Borrning av motorblocket är inte nödvändigt. Cylindern kan användas med det ursprungliga motorblocket och utan att behöva borra i det. OBS! Gäller inte för Sym Orbit där man som max kan montera en 63cc cylinder utan att bearbeta motorblocket OBS!
Till detta cylinderkit så kan originaltoppen användas med sina nuvarande inställningar.
Vid köp av detta kit så medföljer en utförlig manual för montering och inkörning.
OBS! Kompressionen ökas kraftigt med detta kit vilket gör att elstarten på vissa asienscootrar inte kommer orka starta motorn. Mopeden måste i dessa fall startas med kicken.
Passar endast 4-taktsmotorer av typen GY6 / 139QMB / Lifan motorn 1P139 QMB
OBS! Vid montering på Hooper One så kan vevpartiet behövas bytas till ett för 13 mm kolvbult OBS!
OBS! Vid montering på Sym Orbit måste motorblocket bearbetas OBS!
OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder
Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte
Passar följande mopedmodeller
BAOTIAN / BTM / TMS
- ANGEL - BT49QT-12G (4-takt)
- BAOTIAN BT (4-takt)
- BASIC - BT49QT-9 (4-takt)
- CITY - BT49QT-9F3 (4-takt)
- CITYRIDER (4-takt)
- CLASSIC - BT49QT-9 / BT50QT-9 (4-takt)
- COMFORT - BT49QT-9S (4-takt)
- GHOST - BT49QT-12E (4-takt)
- RETRO - BT49QT-11 / BT50QT-11 (4-takt)
- ROCKY - BT49QT-12E (4-takt)
- SPORT - BT49QT-7 (4-takt)
- SPRINT (Även BTM) / REBEL - BT49QT-12 (4-takt)
- TMS SPRINT (4-takt)
- VINTAGE - BT49QT-21 (4-takt)
DRAX
- AWESOME E4 (4-TAKT) -->2020
- AWESOME E5 (4-TAKT) 2021-->
HOOPER
- ONE (4-takt)
KYMCO
- AGILITY / SPORT / RACE / CITY / WIDE (4-takt/KG10)
- FILLY (4-takt / SD10)
- LIKE (4-takt) E2 -->2017
- PEOPLE S (4-takt) E2 -->2017
- SUPER 8 (4-takt / KL10)
MASARU
- CLASSIC (4-takt)
- FIGHTER (4-takt)
- FREEDOM (4-takt)
- PANTHER (4-takt)
- VICTORY (4-takt)
MOTOCR
- BIG MAX / SP (4-takt) -->2020 - 25km/h
- BIG MAX / SP (4-takt) -->2020 - 45km/h
- COMET (4-takt) -->2020 - 25km/h
- COMET (4-takt) -->2020 - 45km/h
- LIGERO (4-takt) -->2020 - 25km/h
- LIGERO (4-takt) -->2020 - 45km/h
- T-REX (4-takt) -->2020 - 25km/h
- T-REX (4-takt) -->2020 - 45km/h
PEUGEOT
- V-CLIC - (4-takt)
SACHS
- BEE (4-takt)
SYM
- ORBIT (4-takt)
VENTO
- DYNAMITE (4-takt) Euro2
- DYNAMITE (4-takt) Euro4
- GT-MAX E2 (4-takt) -->2017
- GT-MAX E4 (4-takt) 2018-2020
- GT-MAX E5 (4-takt) 2021-->
- GT-S (4-takt) Euro2
- GT-S (4-takt) Euro4 - 25km/h
- GT-S (4-takt) Euro4 - 45km/h
- RETRO (4-takt) Euro2
- RETRO (4-takt) Euro4 - 25km/h
- RETRO (4-takt) Euro4 - 45km/h
- RUNNER (4-takt) Euro2
- RUNNER (4-takt) Euro4 - 25km/h
- RUNNER (4-takt) Euro4 - 45km/h
- RUNNER (4-takt) Euro5 - 25km/h
- STREETFIGHTER (4-takt) Euro2
- STREETFIGHTER (4-takt) Euro4 - 25km/h
- STREETFIGHTER (4-takt) Euro4 - 45km/h
- THUNDER (4-takt)
- VIPER - RY50QT-16 (4-takt)
VIARELLI
- ENZO E2 (-->2017)
- ENZO E4 (2018-2020) - 25km/h
- ENZO E4 (2018-2020) - 45km/h
- ENZO E5 (2021-->) - 45km/h
- FORZA (4-takt)
- GT1 E2 (-->2017)
- GT1 E4 (2018-2020) - 25km/h
- GT1 E4 (2018-2020) - 45km/h
- GT1 E5 (2021-->) - 45 km/h
- MATADOR (4-takt) Euro2
- MATADOR EFI (4-takt) Euro4
- MONZTRO (-->2017) Euro2
- MONZTRO (2018-2020) Euro4
- MONZTRO (2021-->) Euro5
- RETRO (-->2017) Euro2
- RETRO (2018-2020) Euro4
- RIVETTO (-->2017) Euro2
- RIVETTO (2018-2020) Euro4
- RIVETTO (2021-->) Euro5
- S3 (4-takt)
- SPRINT G2 (4-takt)
- VENICE (-->2017) Euro2
- VENICE (2018-2020) Euro4
- VENICE (2021-->) Euro5
- VETUS (4-takt)
- VINCERO (4-takt) Euro4
ÖVRIGA (Kina m.fl.)
- KINA-MOPEDER (4-takt)
Tillbehör
Recensioner
Funkar perfekt bra ökning i topp och acc, starkt rekomenderat och värd de extra pengarna du sparar på kina-kit