När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Information om Airsal Cylinderkit (Racing) 73cc - DER
Som vanligt när det gäller Airsals cylindrar så får man en extremt prisvärt och högeffektgivande produkt som garanterat kommer att göra dig nöjd. Racingkitsserien är väldigt lik den tidigare cylinderkitsserien T6. Den stora ändringen är att man nu levererar med en Vertex-kolv i väldigt hög kvalitet som är bra mycket slittåligare än de kolvarna som levererades i T6-kiten. Detta cylinderkit bör kombineras med ett rejält trim avgassystem då det är mycket varvvilligt och har ett behov att kunna andas ordentligt och då detta görs kan en effekt på upp till 12 hk uppnås.
Specifikationer
Volym: 72,34 cc
Borrning: 48 mm
Slaglängd: 40 mm
Squish: 0,8 mm
Kolvbult: 12 mm
Kolvring: 2st 48x1 mm
Rekommenderat tändstift: NGK BR8ES
Vid montering av detta cylinderkit så behöver tändningen flyttas fram 0,5 mm (från fabriksinställning). Dvs att man fördröjer tändpunkten och vrider tändplattan 0,5 mm i rotationsriktningen. Vår rekommendation är att man innan kontrollerar sin nuvarande tändpunkt så att den är korrekt inställt (fabriksinställd) Till detta bör man använda en tändpunktsmätare.
Se bild nr 2 för instruktioner:
Fig 1 Ta bort svänghjul
Fig 2 Lossa skruvarna som håller tändplattan
Fig 3 Flytta fram tändläget 0,5 mm (BTDC) i rotationsriktining
Skruva sedan fast tändplattan och montera åter svänghjulet på plats.
OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder
Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte
Passar följande mopedmodeller
BULTACO
- LOBITO / ASTRO (till 2005)
DERBI
- GPR (t.o.m 2005)
- SENDA DRD (2000-2005)
- SENDA R (1999)
- SENDA X-RACE R/SM (2000-2005)
- SENDA X-TREME R/SM (2000-2005)
GILERA
- GSM (2-takt)
- RCR (--> 2005)
- SMT (--> 2005)