Vald moped:
Ingen modell vald
Välj moped
För rätt delar
När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Airsal Cylinderkit (X-trem) 88cc - DER
Airsal - Cylinderkit (X-trem) DER 88cc - X-tremcylindern från Airsal till Sendamotorn - 88 cc!
Information om Airsal Cylinderkit (X-trem) 88cc - DER
X-Treme cylindern har en borrning på 50 mm, vilket ger 88,3 cc när den kombineras med Airsals vevparti med slaglängd på 45 mm.Kitet levereras med en vertexkolven som håller en mycket hög kvalitet och har en kolvring.
Precis som Malossis MHR TEAM 2-cylinder så har denna tre boostportar, och den ovala avgasporten känns igen från Polinis Evolutionserie.
För att täta bättre vid förbränningskammaren så är topplocket designat så det går upp 1,5 mm i förbänningskammaren.
OBS! Den stora borrningen i detta kit kräver att motorblocket borras upp till 52 mm, för att cylindern ska gå att montera. Kort info finns med i instruktionsboken.
För att cylinderkitet skall fungera riktigt bra rekommenderar Airsal att följande delar monteras / byts ut från original:
- Insug / reeds till racestandard
- Förgasare till minst 19 mm (Airsal rekommenderar en 30 mm förgasare med ett huvudmunstycke på storlek 150)
- Vevparti (Airsal X-treme 45 mm)
- Högkvalitetslager med C4-standard.
- Långgängat tändstift med ett gradtal på 10-10,5 grader.
- Race avgassystem
- Trimtändning
OBS! Cylinderkitet ska kombineras med en vev som har slaglängd 45 mm och vevstake på.
Passande tempgivare är M14x1,5.
OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder
Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte
Passar följande mopedmodeller
BULTACO
- LOBITO / ASTRO (till 2005)
DERBI
- GPR (t.o.m 2005)
- SENDA DRD (2000-2005)
- SENDA X-RACE R/SM (2000-2005)
- SENDA X-TREME R/SM (2000-2005)
GILERA
- GSM (2-takt)
- H@K - Derbimotorn
- RCR (--> 2005)
- SMT (--> 2005)