Vald moped:
Ingen modell vald
Välj moped
För rätt delar
När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Information om Barikit Vevparti (BRK Racing) 45mm - DER
Competitionvevpartierna från Barikit är välkända för att ha en hög slittålighet, grym kvalitet samt tillverkade med en otrolig precision men tanke på deras pris. Nu har man släppt en ännu värre serie med racing vevpartier i deras BRK-serie.Info:
- Slaglängd: 45 mm
- Vevstakens längd: 90 mm
- Kolvbult Ø:12 mm
- Lagerbanor: Ø20 mm
- Nållager storlek: 12x16x16 mm
- Vevbult: 18 mm
- Skinkorna Ø: 77 mm
- Skinkorna bredd mellan lagerbanor: 45,9 mm
Detta vevparti har en utökad slaglängd, det gör att detta vevparti får en total slaglängd på 45 mm och på så sätt ökas din cylinders kubikantal, vilket i sin tur leder till ett bättre vrid.
BRK Racingvevpartierna är maskintillverkade för en bättre balans jämfört med den gjutna competitionmodellen. Man har även viktkompenserat för vevbulten samt ökat mellanrummet mellan vevhalvorna för en minskad kompression.
Barikitvevarna håller en mycket hög kvalitet, är handpolerade samt professionellt avvägda för optimal balans. Tack vare att vevstaken har en silverbeläggning samt är polerad så får man ett ökat bränsleflöde in i vevhuset.
Allt detta gör att dom utan problem klarar höga varvtal samt väldigt hästkraftsstarka cylindrar. Exakt hur mycket denna serie klarar av kvarstår dock att se men då competitionvevarna har visat sig klara upp till 23hk så väntar vi resultatet med spänning.
Med detta vevpartin medföljer ett nållager av hög kvalitet.
OBS!! För att kunna använda detta vevparti måste du ha cylinderspacers för att höja cylindern så att kolven ej slår i topplocket, dessa hittar du under gruppen "cylinderkit" OBS!!
Dessa vevpartin är för den som vill uppnå det mest extrema vid trimning!
Vevstake: 90 mm (standard)
OBS!! Detta vevparti passar till Derbimotorer som använder ett vevparti som har koniska axlar på bägge sidorna, detta är den typen av vevpartin som vanligaste satt i Derbimotorn som monterades i mopeder främst mellan 2000-2005.
Det finns även ett annat vevparti som har en axelsida som är konisk och den andra har en "trappstegsutformning", denna typ monterades i vissa Derbimotorer mellan 2000-2005 som användes främst i Derbi GPR modellen.
Egenskaper
Slaglängd
45 mm
Tillverkare
Barikit
Vevstakslängd
Standard
Vevtyp
Racing