När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Moto Tassinari Membran (VForce3) - CR85
Moto Tassinari - Membran (VForce3) - HONDA CR85
Information om Moto Tassinari Membran (VForce3) - CR85
Membran från Moto Tassinari - VForce 3 (Honda CR85)
Info om VForce3:
Moto Tassinari VForce3-membran är oftast det första valet om man är ute efter att få ut en prestandaökning ur sin motor. Membranet är väldigt enkelt att byta ut mot tidigare monterat och ger en effektökning direkt efter montering. Att reedsen sluter tätt är något som bör kontrolleras varje år och när du gör detta passa på att byta ut det slitna gamla till ett VForce3 och förbered dig på att känna skillnaden.
Detta membran ger dig features som inget annat membran på marknaden kan ge dig. Med dubbelt så många reeds jämfört mot andra membran så behöver bara reedsen på Vforce3 öppnas hälften så mycket för att ge samma effekt. Detta är en klar fördel för när Din motor varvar 8.000 rpm så stängs och öppnas reedsen 133 gånger per sekund vilket förståeligt sliter hårt, men tack vare den kortare öppningen så blir livslängden helt klart bättre med ett VForce3 membran. Visst är det bra men det vi alla jagar är ju det där extra och även det får du då denna konstruktion ger dig en drastisk effektökning över hela registret och en rejäl boost i botten och mellanregistret. Snabb gasrespons är fel ord, det är värre än så!
Stor fördel fås även med detta membran när man monterar en förgasare större än 21 mm i kombination med en 70 / 80 / 90cc cylinder. Detta då standard / "enklare" trimmembran är flaskhalsen för bränsleflödet vilket i sin tur begränsar effekten avsevärt. V-Force membranen förbättrar flödena avsevärt och eliminerar flödesproblemen vid montering av en större förgasare. Detta resulterar i mer effekt och att du får ut det mesta ur delarna du monterat och spenderat pengar på =)
Några extra plus för detta membran:
1. Tack vare en speciell konstruktion av membranet så motverkas back-flow
2. Mer luftflöde skapas och det innebär mer hästkrafter
3. Mer effekt över hela registret som du känner när du gasar på
4. Förbättrad acceleration
5. Speciella reeds ger en bättre mixning av bensinen och luften
Storlek: (HONDA CR85)
-Reeds: 0,35 mm (kolfiber)
-Bottenplatta: 76,8x62,7 mm
-CC-mått mellan hål: 39 mm / 60 mm
-Korgens nedstick: 38,75 mm (44x46,7 mm Längd,Bredd)
-Invändig diameter på kanalen: 32x30,4 mm
OBS! Passar mopeder med EBE/EBS050- (DER), D50B0 (PIA)-motorn. OBS!
OBS! För att kunna montera detta membran måste motorblocket modifieras till membranets passform. OBS!
INFO! Det är fullt normalt att se ett litet ljusinsläpp längst ut på reedsen om man kikar inifrån reedkorgen. Vid 8000 varv/min öppnas och stängs dem mer än 133 gånger per sekund som möjliggör det att sluta helt tätt emot korgen. VForce designen skiljer sig dessutom även från de vanliga tillverkarna gällande vinkeln på korgen och reedsen som är mindre än de traditonella. Detta skapar mindre stora rörelser som även tillåter reedsen att vara öppna längre och skapa ett förbrättrat luftflöde.
Passar följande mopedmodeller
APRILIA
- RS 50 (2006-2010) - D50B0
- RS4 (2011-->) - D50B0
- RX / SX 50 (2006-2017) - D50B0
- RX / SX 50 (2018-2020) - D50B0
BULTACO
- LOBITO / ASTRO (till 2005)
DERBI
- GPR (efter 2006) - D50B0
- GPR (t.o.m 2005)
- SENDA DRD (2000-2005)
- SENDA DRD Evo SM (2006-->) - D50B0
- SENDA DRD PRO R/SM (2006-2011) - D50B0
- SENDA DRD RACING R/SM (2006-2013) - D50B0
- SENDA DRD RACING SM (2018-2020) - D50B0
- SENDA DRD X-TREME R/SM (2010-2017) - D50B0
- SENDA R (1999)
- SENDA X-RACE R/SM (2000-2005)
- SENDA X-RACE R/SM (2006-2010) - D50B0
- SENDA X-TREME R/SM (2000-2005)
- SENDA X-TREME R/SM (2006-2010) - D50B0
- SENDA X-TREME R/SM (2018-2020) - D50B0
GILERA
- GSM (2-takt)
- H@K - Derbimotorn
- RCR (--> 2005)
- RCR (2006-2017)
- RCR / SMT (2018-2020)
- SMT (--> 2005)
- SMT (2006-2017)
ROXON
- DUEL ---> 2005
- DUEL TT / SM (från 2006)