När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Bidalot Tuningkit (Racing Factory) 94cc - PIA
Bidalot - Tuningkit (Racing Factory 2014) 94cc - Tuningkit med cylinder och vevparti från Bidalot (Racing Factory) till (PIA)
Tyvärr har denna produkt utgått, men du kan fortfarande köpa reservdelar eller tillbehör!
Information om Bidalot Tuningkit (Racing Factory) 94cc - PIA
Det här är tuningkitet för dig som ska ha det absolut värsta till din moped.
Perfekt om du ska börja köra racing, och vill börja konkurera med dom bästa direkt.
Bidalots "Racing Factory" top-of-the-line cylinderkit i aluminium.
-Extremt lätt kolv med en tunn kolvring.
-Tvådelat topplock med förbränningskammare
-Väl tilltagen, tvådelad avgasport.
För att få ut den effekten som detta cylinderkit kan ge samt för att ge den en korrekt intern kylning bör den kombineras med minst en 30 mm-förgasare.
Självklart behövs även ett rejält avgassystem!
T.ex. Bidalots (Racing Factory 88/94, ) VOCA (BigBore 90cc), Yasuni (R4 Carrera)
Cylindervolym: 94 cc
Kolvdiameter: 50 mm
Kolvbult: 13 mm
Slaglängd: 48 mm
Bidalots Racing Factory "top-of-th-line" vevparti.
Vevpartiet är hjärtat i en förbränningsmotor och en väldigt viktig grundsten när man pratar om att uppnå en bra motorprestanda. Utan rätt vevparti i setupen så är det inte möjligt att få ut motorns högsta prestanda. Man förlorar även tillförlitligheten när det gäller motorns funktioner och risken för motorskador är betydligt större.
Info:
- Slaglängd: 48 mm
- Vevstakens längd: 95 mm
- Kolvbult Ø13 mm
- Material: Volfram (Tungsten)
- Lagerbanor: 20x25 mm (C4 lager)
- Kapacitet på upp till 20,000 v/min
- (Nållager storlek: 13x17x17,5 mm Ingår ej!)
OBS! Nållager säljs separat, ingår ej med vevpartiet. OBS!
OBS! Till det här cylinderkitet måste en adapter för avgassystemet användas.
OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder
Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte
Tillbehör
-
-
-
Välj sida
-
Välj sida
-
Välj sida
-
-