När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Bidalot Tuningkit (RF96WR) 96cc
Tuningkit med cylinder och vevparti från Bidalot (Racing Factory) till Minarelli-motorn
Tyvärr har denna produkt utgått
Information om Bidalot Tuningkit (RF96WR) 96cc
Detta kit WR-96" är framtaget av Bidalots racing avdelning och med detta kit så har man verkligen lyckats. Team Bidalot har tagit två hastighetsvärldsrekord på Bonneville med just denna 96 cc cylinder. Kombinerat med det medföljande vevpartiet med 48,0 mm slaglängd så får man 96,13 cm³ slagvolym
Vevpartiet är nyutvecklat och har en slaglängd på 48,0 mm med en smid vevstake på 95 mm. Man har även ökat diametern på vevhalvorna till 81 mm istället för originalets 76,8 mm för att öka massan och på så viss garantera ett högt vridmoment. Vevstaksbulten är på 18 mm och vevstakes lagret mäter ø18 x ø 24 x 12
Variatoraxeln på vevpartiet har en diameter på 16 mm vilket innebär att man måste ha en variator som har en variatorhylsa med en innerdiameter på 16 mm. Det finns variatorer från Polini som kommer med en variatorbussning som har en innerdiameter på 16 mm, det finns även Malossi variatorer men då måste en 16 mm bussning och lock måste köpas separat till.
Till denna cylinder så har man omarbetat spolportarna (7 stycken) och avgasporten så att dom bättre matchar borrningen på 50.5 mm. Dessa portar har konstruerats att fungera optimalt under höga hastigheter utan att vridmoment och kraft blir lidande i mellanregistret.
Den självcentrerade förbränningskammaren är CNC fräst ur ett solitt stycke 7075 flygplans aluminium. Den svarta manteln är fräst ur ett enda stycke svart eloxerad aluminium med Bidalot Racing Factory logan. Det finns även ett hål i manteln för en tempsensor (M10x1,0) Vid leverans så sitter det en bult i hålet om man inte vill använda sig av tempsensor.
Till denna cylindern så har man utvecklat en ny typ av avgasadapter (säljes separat) som man fäster med fyra bultar i cylindern för att den att sitta ordentligt.
För att få ut den effekten som detta cylinderkit kan ge samt för att ge den en korrekt intern kylning bör den kombineras med minst en 32 mm-förgasare.
(OBS! Bidalot rekommenderar 36 mm förgasare. OBS!)
Detta kit innehåller.
- Aluminium cylinder med nikasil behandlat lopp ø50.5 mm.
- CNC fräst självcentrerade hög kompressions förbränningskammare.
- CNC fräst mantel i svart eloxerad aluminium med hål för tempsensor.
- Racing Factory Kolv (50.48) Hyperkisel behandlad, (För mindre expansion när kolven blir varm)
- Kolvring 50.5x1 mm Med ny elliptisk profil för 2016, detta för att minska kolvringsglappet och få en högre kompretion
- Kolvbult 13x40 mm
- 4 pinnbultar 118 mm långa
- En 4 mm laserskuren cylinderfots distans i aluminium
- Cylinderfotpackningar av metall i varierande tjocklekar.
- O-ringar för förbrännings kammare och mantel.
- Nållager ø13 x ø17 x 17,5 mm
- Diverse skruvar, muttrar och brickor
- Vevparti med 95 mm vevstake och 48 mm slaglängd
- Aluminiumdistans för motorblocket, 4 mm bred.
- 2x Ramlager TN9/C3 25x47x12 mm (BID-80000962)
OBS! För att montera detta kit så måste motorblocket modifieras. OBS!
OBS! Till det här cylinderkitet måste en adapter för avgassystemet användas.
OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder
Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte
Tillbehör
-
-
-
-
Välj dimension
-
-