När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Koso Avgastempmätare (Dual EGT / RPM) - FAST
Koso - Avgastempmätare (Dual EGT, RPM) - RPM och avgastemp med dubbla sensorer
Tyvärr har denna produkt utgått
Liknande produkter
Information om Koso Avgastempmätare (Dual EGT / RPM) - FAST
Koso - Dual EGT (Fast response) + RPM + Vattentemp
En vidareutveckling av den extremt populära Dual EGT-mätaren - Nu med RPM och vattentempmätare! Det bästa redskapet för att hålla koll på motorn har nu blivit ännu bättre.
Denna mätare levereras med premium-tempsensor framtagen till den amerikanska snöskotermarknaden. Med sin öppna ända har den en hyper respons tid på 0,3 sekunder och noggrann nog att kunna registrera en misständning vid 8.000 rpm. Dessa sensorer är race testade och med ryktet att vara de snabbaste samt hållbaraste sensorerna på marknaden.
Dessa sensorer fungerar att använda konstant och till samtliga andra fordon där den är möjlig att montera. "Stinger" sensorn är lite större än den mindre sensorn som levereras i EGT-mätarna från Koso som är framtagna för motorcykel och där mätaren och sensorn endast är inkopplad under injustering och inte konstant.
Denna mätare säljs mycket till snöskoteråkare i nordamerika och har visat sig fungera alldeles utmärkt i deras klimat. Enligt Koso klara mätaren temperaturer på -20°C utan problem.
- Temp (A.B): 100-1200°C.
- Kan visa varning på temperaturer mellan: 200-1200°C.
- Sparar högsta temp mellan: 100-1200°C.
- RPM: 0-15.000 rpm
- Vattetemp: 0-250°C
- Denna modell levereras med de snabbare EGT-sensorerna (Race/Stinger probes)
- Medföljande sensorklämmor är av typen 40-60mm
EGT som mätaren heter står för exhaust gas temperature, alltså avgastemperaturmätare och den mäter temperaturen på avgaserna och visar resultatet direkt i mätarens display, vilket ger dig en indikation hur du ska justera för optimal effekt.
Här är lite information så man förstår hur det fungerar:
En för mager blandning gör så att "kylningen" i "förbränningskammaren" blir för dålig, vilket leder till att det blir extremt varmt och det ger väldigt varma avgaser. Detta kan i sin tur kan leda till att bland annat cylindern värmenyper, eller till och med skär ihop.
Med för fet blandning blir det för mycket bränsle som förblir oförbränt, "förbränningskammaren" kommer inte upp i rätt arbetstemperatur, vilket leder till en sämre effekt.
Inkopplingstips:
Koppla mätaren till likström (DC) samt använd en voltregulator för att minimera risken att mätaren skadas. (Se tillbehör nedan)
Följande markeringar på baksidan av mätaren skall kopplas på följande sätt:
R = kopplas till RPM kabeln
P = Powerkabeln
T = Temperatursensorn
Sensorerna skall skruvas åt så att de kan rotera
För inkoppling av vattentemperatursensorn till en kylarvattenslangen köp då till Koso temperatursensor (H20) i rätt diameter till just ditt fordons kylvattenslang.
Länk till manualen (PDF Engelska)
Tillbehör
-
-
-
Välj storlek
-
Välj storlek
-
Välj modell
-
Välj modell
-
-
-
-
Välj storlek