När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Kymco Agility CDI / ECU (4T)
I denna artikel har vi samlat lite mer information om CDI och ECU till Kymco Agility (4-takt)
Vi har även länkat till några av de CDI-boxarna och ECU:erna vi säljer som passar Kymco Agility.
För att se alla CDI:er och ECU:er vi har till just din Kymco Agility så väljer du din modell i fordonsväljaren på startsidan och sedan kollar i kategorin "Eldelar" -> "CDI / ECU".
Kymco Agility har levererats med olika CDI-boxar / ECU:er beroende på årsmodell och utförande.
De nyaste fyrtaktade modellerna med 16-tumshjul har insprut och därmed även ECU.
När man letar efter ersättningsdelar till sin moped så är det viktigt att man väljer sin modell i fordonsväljaren. Har man en äldre moped så är det också bra att kontrollera vad som sitter på mopeden i dagsläget då tidigare ägare kan ha gjort ändringar mm.
Till äldre modeller med förgasare så erbjuder vi både strypta och ostrypta CDI-boxar.
Till nyare modeller med insprut har vi endast en lösning för att ta bort varvtalsbegränsningen, mer om detta kan du läsa nedan.
Kymco Agility 4T (förgasare) ->2017
Euro2/3-modeller använder olika CDI-boxar beroende på årsmodell. Kontrollera därför vad som sitter på din moped innan beställning. Det lättaste är att jämföra kontakten på din gamla innan beställning.
Nedan följer några exempel på CDI-boxar till Agility 4T fram till 2017:
Division CDI (Ostrypt) - Agility 4T (->2017)
Naraku CDI (Ostrypt) - Agility 4T (->2017)
StylePro CDI (Ostrypt) - Agility 4T (->2017)
Kymco Agility 4T (förgasare) 2018->
Euro4-modeller med förgasare använder en ECU (CDI) från Dellorto. Nedan följer exempel på dessa:
Dellorto ECU (Ostrypt) - Agility 4T (2018->)
Division ECU (Ostrypt) - Agility 4T (2018->)
Kymco Agility 4T (EFI/insprut) 2018->
Till Euro4/5-modeller med insprut/EFI så finns ingen ostrypt ECU i dagsläget. Vi har inte heller någon som ersätter originalet. Däremot har vi en kontrollenhet som kopplas mellan befintliga kontakter på mopeden och manipulerar då varvtalssignalen och tillåter ett högre varvtal och därmed en högre potentiell topphastighet. Se nedan:
Division kontrollenhet ECU (Ostrypt) - Agility EFI (2018->)