När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Information om Malossi Motorblock (MHR) - C-One - Minarelli
Dagens tuningnivå för 50cc-scootrar har höjts betydligt med Malossis C-One motorblock. Trimning som tidigare begränsats av de restriktiva dimensionerna av de ursprungliga motorblocken är nu möjlig utan modifikationer av blocket. Området kring överföringsportarna har omkonstruerats, insugskanalen är också märkbart större och tillsammans med lagerna och packboxsätena så har utrymmet för startmotorn tagits bort och styvheten har förbättrats genom en ny utformning vevhusets geometri. Dessa är de största skillnaderna jämfört med det ursprungliga motorblocket.
Dessutom kan dessa ändringar också hittas:
- Tändningsutrymmet har modifierats för att vara kompatibelt med Malossis innerrotor tändning. Adapterplatta är inte längre ett måste.
- Malossi 'Over Rage'-kit kompatibel
- Cylinderborrning och transferportarna anpassade för Malossis MHR TEAM Cylindrar.
- Gängad för både "vanliga" cylindrar samt de med adapterplatta, se bild 5 & 6.
- VL-18 reed-ventilenhet med en omräknad infallsvinkel ingår.
-En förstärkt hjulaxel 138,2 mm (Ø 27) (MAL-6716430B) medföljer detta motorblock. Med den här hjulaxeln krävs Moalossi's transmissionskåpa (MAL-2514603).
-Motorblocket är anpassat för variatorkåpan från Gilera Runner eller andra Piaggio-motorer.
-Förstorad kylarslangsadapter 18 mm (Kanaldiameter 13,5 mm)
-Oljepumpen borttagen. (Måste göra oljeblandningen direkt i tanken.)
*Vevhus Malossi 'C-One " Spec:
*Vikt, Motorblock: 5,15 kg
*Avstånd mellan vevaxel och kopplingsaxeln = 270 mm
*Avstånd, Pinnbult = 48 x 48 mm M6
-(Flänsbultar) = 76 x 78 mm M8
*Lagerdimension, Vevaxel = 20x47x14 mm
*Härdat 8.8 stålpinnbultar (UNI EN 20898/1) - (6x78 mm)
*PTFE vevaxel packboxssats
*VL-18 reed-ventilenhet
*X360-insug (28 mm)
*Hjulaxel 138,2 mm (Ø 27) (MAL-6716430B)
*Vevhusdiameter = 73 mm (Anpassat för slag på 39-40 mm com på 50-70cc).
Tillbehör
-
-
-
-
-
-
Välj modell
-
Välj modell
-
-
-
-
-
-