När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Information om Malossi Vevparti (MHR TEAM) - DER
Vevpartiet är hjärtat i en förbränningsmotor och en väldigt viktig grundsten när man pratar om att uppnå en bra motorprestanda. Utan rätt vevparti i setupen så är det inte möjligt att få ut motorns högsta prestanda. Man förlorar även tillförlitligheten när det gäller motorns funktioner och risken för motorskador är betydligt större.
Malossis filosofi är därför att endast det bättre duger när det gäller deras vevpartimodeller. Därför är det så att när du köper ett vevparti tillverkat av Malossi så får du antingen ett som håller väldigt hög kvalitet eller ett som håller extremt hög kvalitet!
Vevhalvorna i dessa vevpartier är smida och av materialet 18Ni Cr Mo5. Varje vevhalva består av en helmassa alltså de är helt täckta. Detta ger en högre vevhuskompression då det minskar den fria volymen av luft i vevhuset. Vid tillverkandet av vevpartiets delar så används högprecisionsverktyg och för att uppnå en hög slitstyrka så utsätts varje del för fem olika uppvärmningsbehandlingar. Delarna får även en överlägsen ytbehandling för att ge en ökad tillförlitlighet samt så balanseras varje vev dynamiskt för att klara av höga varvtal.
Vevstaken är även den som vevhalvorna smida och av materialet 18Ni Cr Mo5. Den har även fått en kopparbehandling och är sammanlänkad med de övriga motordelarna med varvtåliga nållager av mycket hög kvalitet.
Kolvbult: 12 mm
Vevstake: 90 mm
OBS!! Detta vevparti passar till Derbimotorer som använder ett vevparti som har koniska axlar på bägge sidorna, detta är den typen av vevpartin som vanligaste satt i Derbimotorn som monterades i mopeder främst mellan 2000-2005.
Det finns även ett annat vevparti som har en axelsida som är konisk och den andra har en "trappstegsutformning", denna typ monterades i vissa Derbimotorer mellan 2000-2005 som användes främst i Derbi GPR.