När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Metrakit Cylinderkit (SP3) 70cc - PIA
Metrakit - Cylinderkit (SP3) 71cc (PIA) - High End-modellen från Metrakit - SP3 till Piaggiomotorn
Information om Metrakit Cylinderkit (SP3) 70cc - PIA
Metrakit - SP3-series
Klockrent högeffekts-cylinderkit från trimtillverkaren Metrakit där Spansk energi, vilja och ihärdighet har gjort så att Metrakit lever och återigen släpper härliga produkter.
Italienska Athenas höga kvalitet tillsammans med kunskapen från Metrakit är det vi nu ser i bland annat SP3-cylinderkiten.
Detta är en värstingmodell från Metrakit, och är bland de värsta 70cc kiten som finns att köpa till Senda med Piaggiomotorn. Vi rekommenderar endast detta kit för tävligsbruk eller riktigt sjuk trimning, dvs för maximal prestanda.
Vid montering på modeller från 2018 eller nyare så måste adapter till temperatursensorn köpas till!
Information från Metrakit om detta cylinderkit:
Borrning: 47,6 mm
Slaglängd: 40 mm
Cylindervolym: 71,18 cc
Kompressionsförhållande: 14:1
Rekommenderad squish 0,85-0,95 mm
Kolvtillverkare: Vertex
Cylindern i detta kit är tillverkad av en speciell typ av aluminium som är behandlat för att ge hög slitstyrka samt styvhet. Cylinderloppets hölje är av nickel och kiselkolfiber för optimal hårdhet, flexibilitet, bättre kylning samt lägre friktion.
Topplocket är tillverkad i samma speciella aluminium som cylindern. Detta topplock är framtaget för ett få en mer optimal kylning då detta cylinderkit är väldigt högvarvigt.
Kolven som är utrustad med en kolvring har en profil som är framtagen speciellt för racingcylindrar. Detta leder till ett minimalt spel mellan cylinderlopp och kolv. Kolvringen har en legering av speciell grafit, samt en utsida med tjockt och hårt krom som ser till att effekten är optimal även under längre racetävlingar.
Rekommenderade delar som detta kit bör användas med:
Avgassystem: Till detta cylinderkit rekommenderas Metrakits SP3 system (MK871D1631 eller MK871D2231) för att få ut maximal effekt.
Vevparti: Originslvevpartiet kan inte användas pga de höga kompressionsförhållandena som råder. Ett förstärkt vevparti, tex MK850D2531 (SP) eller liknande måste användas.
Förgasare: En racingförgasare i storlek 19-24 mm rekommenderas till detta kit. Man får inte glömma att man även måste ställa in förgasaren korrekt.
Kopplingsfjädrar: Förstärkta fjädrar MK950D1632 ska användas och Metrakit rekommenderar även att man byter lameller.
Vevlager: För att klara påfrestningarna från detta kit rekommenderas Metrakits kit med vevlager och packboxar MK975D1610
Detta är Metrakits rekommendationer och cylindern funkar självklart även med andra vevpartier som är förstärkta. Glöm ej även att se till att du använder ett nållager som klarar höga varvtal)
OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder
Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte
Passar följande mopedmodeller
APRILIA
- RS 50 (2006-2010) - D50B0
- RS4 (2011-->) - D50B0
- RX / SX 50 (2006-2017) - D50B0
- RX / SX 50 (2018-2020) - D50B0
DERBI
- GPR (efter 2006) - D50B0
- SENDA DRD Evo SM (2006-->) - D50B0
- SENDA DRD PRO R/SM (2006-2011) - D50B0
- SENDA DRD RACING R/SM (2006-2013) - D50B0
- SENDA DRD RACING SM (2018-2020) - D50B0
- SENDA DRD X-TREME R/SM (2010-2017) - D50B0
- SENDA X-RACE R/SM (2006-2010) - D50B0
- SENDA X-TREME R/SM (2006-2010) - D50B0
- SENDA X-TREME R/SM (2018-2020) - D50B0
GILERA
- RCR (2006-2017)
- RCR / SMT (2018-2020)
- SMT (2006-2017)
ROXON
- DUEL TT / SM (från 2006)
Tillbehör
-
Välj storlek
-
Välj storlek
-
Välj storlek
-
-