När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Moto Tassinari Membran (VForce3) - AM6/MOR
Moto Tassinari - Membran (VForce3) - AM6/MOR
Information om Moto Tassinari Membran (VForce3) - AM6/MOR
Info om VForce3:
Moto Tassinari VForce3-membran är oftast det första valet om man är ute efter att få ut en prestandaökning ur sin motor. Membranet är väldigt enkelt att byta ut mot tidigare monterat och ger en effektökning direkt efter montering. Att reedsen sluter tätt är något som bör kontrolleras varje år och när Du gör detta passa på att byta ut det slitna gamla till ett VForce3 och förbered Dig på att känna skillnaden.
Detta membran ger Dig features som inget annat membran på marknaden kan ge Dig. Med dubbelt så många reeds jämfört mot andra membran så behöver bara reedsen på Vforce3 öppnas hälften så mycket för att ge samma effekt. Detta är en klar fördel för när Din motor varvar 8.000 rpm så stängs och öppnas reedsen 133 gånger per sekund vilket förståeligt sliter hårt, men tack vare den kortare öppningen så blir livslängden helt klart bättre med ett VForce3 membran. Visst är det bra men det vi alla jagar är ju det där extra och även det får Du då denna konstruktion ger Dig en drastisk effektökning över hela registret och en rejäl boost i botten och mellanregistret. Snabb gasrespons är fel ord, det är värre än så!
Några extra plus för detta membran:
1. Tack vare en speciell konstruktion av membranet så motverkas back-flow
2. Mer luftflöde skapas och det innebär mer hästkrafter
3. Mer effekt över hela registret som Du känner när Du gasar på
4. Förbättrad acceleration
5. Speciella reeds ger en bättre mixning av bensinen och luften
Storlek:
Bottenplatta: 72x49 mm
CC-mått mellan hål: 34,6 mm / 59,9 mm
Invändig diameter på kanalen: 30x26,2 mm
Levereras med en packning som bilden visar.
Detta membran ersätter tidigare modell med artikelnummer V351B-S
OBS! Ska detta membran monteras ihop med MXS-010 så måste dekalkanten slipas ner. OBS!
INFO! Det är fullt normalt att se ett litet ljusinsläpp längst ut på reedsen om man kikar inifrån reedkorgen. Vid 8000 varv/min öppnas och stängs dem mer än 133 gånger per sekund som möjliggör det att sluta helt tätt emot korgen. VForce designen skiljer sig dessutom även från de vanliga tillverkarna gällande vinkeln på korgen och reedsen som är mindre än de traditonella. Detta skapar mindre stora rörelser som även tillåter reedsen att vara öppna längre och skapa ett förbrättrat luftflöde.
Passar följande mopedmodeller
APRILIA
- RS 50 (-->2005) - AM6
- RX / MX (till 2005) - AM6
BETA
- RR 50 Enduro (AM6) --> 2017
- RR 50 Enduro (AM6) 2018-2020
- RR 50 Enduro (AM6) 2021-2024
- RR 50 Enduro (RK6) KTM-motorn
- RR 50 Motard (AM6) --> 2017
- RR 50 Motard (AM6) 2018-2020
- RR 50 Motard (AM6) 2021-2024
CH RACING
- WSM 50
- WXE 50
CPI
- SM 50 PRO TIGER (2-takt)
- SUPERCROSS / SX
- SUPERMOTO / SMX
FANTIC MOTOR
- CASA 50M (-->2017)
- CASA 50M (2018-2019)
- PERFORMANCE 50M (-->2017)
- PERFORMANCE 50M (2018-2020)
- PERFORMANCE 50M (2021-2024)
GAS GAS
- EC 50 Rookie
GENERIC
- TRIGGER X / SM (D01)
GILERA
- BULLIT - Morinimotorn (2-takt)
- H@K - Morinimotorn
HM
- Derapage CRE (HM50S)
KEEWAY
- TX SM (2-takt)
- X-RAY / ENDURO / SM
KSR MOTO
- TR50 R/SM
MALAGUTI
- DRAKON
- XSM (->2011)
- XSM50 (2019-2020)
- XTM (->2011)
MOTORHISPANIA
- FURIA
- FURIA SM
- RX
- RYZ ENDURO
- RYZ SM / UB Urban Bike
PEUGEOT
- XPS / DV0C Enduro
- XPS / DV0C SM
RIEJU
- DRAC RR (1998-2004)
- DRAC RR (2005-2007)
- MRT / Drac (Euro 2) 2009-2017
- MRT / Drac (Euro 4) 2018-2020
- MRT / Drac (Euro5 V1) 2021-2022
- MRT / Drac (Euro5 V2) 2022-2024
- MRX
- RRX / SM
- RS2
- SMX
- SPIKE
- TANGOO
SHERCO HRD
- ENDURO / SM (-->2005)
- ENDURO / SM (2006-2013)
- ENDURO / SM (2014-2017) EURO2
- ENDURO / SM (2018-2021) EURO4
- ENDURO / SM (2022-2024) EURO5
VIARELLI
- MOTARD (2-takt)
YAMAHA
- DT50R (1998-2002)
- DT50R (2003-2006)
- DT50R (2007-2011)
- DT50X SM (2003-2006)
- DT50X SM (2007-2011)
- TZR (2-takt)