När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
MVT Cylinderkit (IRONMAX) 75cc - PIA
MVT - IRONMAX cylinderkit i gjutjärn - Hög kvalitet och bra prestanda!
Information om MVT Cylinderkit (IRONMAX) 75cc - PIA
MVT är kanske mest kända för sina High-End tändningar även fast de tillverkar andra delar också. Detta sportklassade gjutjärnscylinderkit passar perfekt för daglig användnig och kombinerar enastående prestanda och kvalité.
Med en bred effektkurva kan detta kit kombineras med flertalet setuper från enklare sport till värre midrace setuper.
För att verkligen väcka denna cylinder till liv och plocka ut dess fulla potential så rekommenderar vi att man använder minst en 21 mm förgasare och ett sportavgassystem.
Borrning: 48,5 mm (75cc)
Kolvbult: 12 mm
Lämplig bredd på nållager: 15 mm
Levereras med ett snyggt rödlackerat topplock samt allt som behövs för montering. (Se bild nr.2 för packningssats)
OBS! När du väljer kolvbultslager så är det viktigt att kontrollera innerdiametern på din vevstake OBS!
Rekommenderat tändstift: BR9ES / BR10ES
Vid montering på modeller från 2018 eller nyare så måste adapter till temperatursensorn köpas till!
OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder
Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte
Passar följande mopedmodeller
APRILIA
- RS 50 (2006-2010) - D50B0
- RS4 (2011-->) - D50B0
- RX / SX 50 (2006-2017) - D50B0
- RX / SX 50 (2018-2020) - D50B0
DERBI
- GPR (efter 2006) - D50B0
- SENDA DRD Evo SM (2006-->) - D50B0
- SENDA DRD PRO R/SM (2006-2011) - D50B0
- SENDA DRD RACING R/SM (2006-2013) - D50B0
- SENDA DRD RACING SM (2018-2020) - D50B0
- SENDA DRD X-TREME R/SM (2010-2017) - D50B0
- SENDA X-RACE R/SM (2006-2010) - D50B0
- SENDA X-TREME R/SM (2006-2010) - D50B0
- SENDA X-TREME R/SM (2018-2020) - D50B0
GILERA
- RCR (2006-2017)
- RCR / SMT (2018-2020)
- SMT (2006-2017)