När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Parmakit Cylinderkit (Racing) 110cc - AM6
Parmakit 110 cc Racing - Brutalt cylinderkit från Parmakit till AM6-motorn
Information om Parmakit Cylinderkit (Racing) 110cc - AM6
Parmakits värstingcylinder på 110cc! Detta brutala cylinderkit från Parmakit har en otroligt stor borrning som är 55 mm i diameter, vilket ger cylindern hela 110cc när det kombineras med ett vevparti med 46 mm slaglängd och 90 mm vevstake. Till cylinderkitet följer det med högkvalitetskolv från Vertex med en kolvring. Cylindern är tillverkad i aluminimum vilket gör att kylningen blir bättre jämfört med en gjutjärnscylindern. Detta är ett cylinderkit som ger sjukt bra effekt med rätt setup och gör att du garanterat får en av de värsta mopparna.
Info om cylinderkitet:
Slaglängd - 46 mm (spacer ingår)
Borrning - 55 mm
Kolvbult - 12 mm
Kubik - 110 cc
OBS! För att detta cylinderkit skall gå att montera på din moped så måste man fräsa upp blocket för att cylindern skall få plats pga den stora borrningen.
Samt att till detta cylinderkit måste ett vevparti med 46 mm slaglängd och 90 mm vevstake monteras för att kunna få ut 110cc. Rekommenderat är att köpa Parmakits vevparti med artikelnummer PAR-53440.14 (Länk till vevpartiet finns längst ner på sidan)
OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder
Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte
Setupförslag från Moddlaren på TSR
Avgassystem:
Barikit Avgassystem (BRK R45) AM6
Alternativt tillverka ett eget system enligt Moddlarens ritningar på TSR.
Insug:
Malossi - Insug (Short Neck) 35 mm
Förgasaralternativ:
1. Dellorto Förgasare (Flat Slide) VHST 28 mm
2. Keihin Förgasare (PWK) 28 mm
3. Polini Förgasare (PWK) 28 mm
Reeds:
Top Performances Membran (VForce3) (AM6 / MOR)
CDI:
Ostrypt race-CDI beroende på mopedmodell och tändsystem
Tändning: OBS! Det längre slaget på veven medför att tändningen måste mätas in med t.ex ett digitalt skjutmått, så tändläget blir rätt.
Passar följande mopedmodeller
APRILIA
- RS 50 (-->2005) - AM6
- RX / MX (till 2005) - AM6
BETA
- RR 50 Enduro (AM6) --> 2017
- RR 50 Enduro (AM6) 2018-2020
- RR 50 Enduro (AM6) 2021-2024
- RR 50 Motard (AM6) --> 2017
- RR 50 Motard (AM6) 2018-2020
- RR 50 Motard (AM6) 2021-2024
CH RACING
- WSM 50
- WXE 50
CPI
- SM 50 PRO TIGER (2-takt)
- SUPERCROSS / SX
- SUPERMOTO / SMX
FANTIC MOTOR
- CASA 50M (-->2017)
- CASA 50M (2018-2019)
- PERFORMANCE 50M (-->2017)
- PERFORMANCE 50M (2018-2020)
- PERFORMANCE 50M (2021-2024)
GENERIC
- TRIGGER X / SM (D01)
KEEWAY
- TX SM (2-takt)
- X-RAY / ENDURO / SM
KSR MOTO
- TR50 R/SM
MALAGUTI
- DRAKON
- XSM (->2011)
- XSM50 (2019-2020)
- XTM (->2011)
MOTORHISPANIA
- FURIA
- FURIA SM
- RX
- RYZ ENDURO
- RYZ SM / UB Urban Bike
PEUGEOT
- XPS / DV0C Enduro
- XPS / DV0C SM
RIEJU
- DRAC RR (1998-2004)
- DRAC RR (2005-2007)
- MRT / Drac (Euro 2) 2009-2017
- MRT / Drac (Euro 4) 2018-2020
- MRT / Drac (Euro5 V1) 2021-2022
- MRT / Drac (Euro5 V2) 2022-2024
- MRX
- RRX / SM
- RS2
- SMX
- SPIKE
- TANGOO
SHERCO HRD
- ENDURO / SM (-->2005)
- ENDURO / SM (2006-2013)
- ENDURO / SM (2014-2017) EURO2
- ENDURO / SM (2018-2021) EURO4
- ENDURO / SM (2022-2024) EURO5
VIARELLI
- MOTARD (2-takt)
YAMAHA
- DT50R (1998-2002)
- DT50R (2003-2006)
- DT50R (2007-2011)
- DT50X SM (2003-2006)
- DT50X SM (2007-2011)
- TZR (2-takt)
Tillbehör
Recensioner
Sjukt bra cylinderkit och billig peng för de du får.