När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Stage6 Cylinderkit (R/T) 70cc
Den omtalade Stage6 R/T 70 cc MK I-cylindern! - Till Minarellimotorn
Information om Stage6 Cylinderkit (R/T) 70cc
Legendariska R/T cylindern från Stage6. En grymt kraftig cylinder som redan har slagit flera rekord som t.ex bästa tid i Italian Open Cup samt slagit nytt rekord på 6 sekunder Scooter Dragrace undercut! Cylindern håller sig till "GP-standarden" och har 8 kanaler (Se bild nr 4).
Den har en för 70cc-klassen reglementsenlig borrning på 47.6 mm.
Efter ett långt utvecklingsarbete av Stage6 R/T så kan Stage6 R/T erbjuda en separat adapterplatta som ger dig möjligheten att använda cylindern till Minarelli-, Piaggio- samt Peugeotmotorer. Cylindern tätar mot adapterplattan med hjälp av en O-ring.
Tack vare att cylindern är uppbyggd av moduler så är den en fröjd att arbeta med. Att ta av och sätta tillbaka den efter att den varit monterad tar bara runt 2 minuter (självklart beroende på hur van meck man är).
(Cylinder "S6-7516602" levereras med en adapterplatta för vattenkylda scooter minarellimotorn)
Denna cylinder har många egenskaper t.ex grymt vridmoment, grym toppfart, bra kvalitet och dess unika design att kunna andvända en adapterplatta för att matcha med din motor!
Om du vill vara värst på gatan så är det denna cylinder som gäller!
OBS!! För att kunna montera denna cylinder så måste du porta upp motorblocket till 56,7 mm. Om något gått sönder eller saknas så använd ENDAST Stage6-delar. Ett vevparti med en 85 mm vevstake och 12 mm kolvbult är även något som man måste ha för att kunna använda detta kit
OBS! Ur lådan passar denna cylinder endast ihop med R/T avgassystemet OBS!!
R/T test/tuning av Roost:
Första diagrammet (bild 6) är från Roosts tester av en helt orörd R/T-cylinder, och den levererar redan i originalskick runt 23Hk.
Testet gjordes på en Piaggiomotor med följande setup:
Vev: Stage6 RT
Tändning: Stage6 RT
Membran: Stage6
Förgasare: 28 mm Dellorto
Cylindern gav bäst effekt runt 13000 rpm, men då ska det tilläggas att den var helt ny och troligtvis kommer både effekt och varv att kunna öka då den blir inkörd.
Slutbetyget är att cylindern är extremt välbyggd "i en egen division helt enkelt"
Alla portar är symetriska och den har mycket lite "gjutningsfel".
Prestandatestet visar att den ger hög effekt, men det bästa med cylindern är det fina vridet som finns i ett väldigt brett område.
Andra diagrammet (bild 7) visar en R/T i olika "trimgrader".
Arbetet Roost gjort på cylindern är följande:
Avgasporten höjdes till 196° samt att toppen på porten gjorts plan, vilket gör att alla öppnas samtidigt samt att delningen i avgasporten smalnats av något.
Timingen på övriga portar ändrades inte utan de är endast något förstorade.
Till detta har man monterat ett effektsystem.
Resultatet på 25,2Hk (Hittills) är ett mycket bra resultat!
OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder
Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte
Passar följande mopedmodeller
APRILIA
- AREA 51
- SR50 (94-97) - Vattenkyld
- SR50 Racing (till 2000) - Minarellimotorn
- SR50 Stealth
BENELLI
- 491 RR (till 2003) - Minarellimotorn
- K2 (vattenkyld)
BETA
- ARK Vattenkyld
- EIKON
ITALJET
- DRAGSTER
MALAGUTI
- F 12 (efter 2004) - Vattenkyld
- F 12 - Vattenkyld
- F 15 Firefox (efter 2004) - Vattenkyld
- F 15 Firefox (före 2004) - Vattenkyld
YAMAHA
- AEROX (2-takt) --> 1999
- AEROX (2-takt) 2000-2002
- AEROX (2-takt) 2003-2012
- AEROX (2-takt) 2013 -->
- JOG RR (vattenkyld)
Tillbehör
-
Välj typ
-
Välj storlek
-
-
-
Välj modell
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Välj storlek
-
-
-
Välj typ
-
-