Välj modell
Vald moped:
Ingen modell vald
Välj moped
För rätt delar
När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.
Stage6 Cylinderkit (R/T) 70cc - PIA
Stage6 - Cylinderkit (R/T 70cc MK I) PIA - Stage6 R/T-cylindern på 70 cc! - Till växlade Piaggiomotorn (D50B0) efter 2006
Tyvärr har denna produkt utgått, men du kan fortfarande köpa reservdelar eller tillbehör!
Art.nr. S6-7519303
Information om Stage6 Cylinderkit (R/T) 70cc - PIA
Den omtalade cylindern från Stage6 R/T. En grymt kraftig cylinder som redan har slagit flera rekord som t.ex bästa tid i Italian Open Cup samt slagit nytt rekord på 6 sekunder Scooter Dragrace undercut!Cylindern håller sig till "GP-standarden" och har 8 kanaler (Se bild nr 4).
Den har en för 70cc-klassen reglementsenlig borrning på 47.6 mm.
Efter ett långt utvecklingsarbete av Stage6 R/T så kan Stage6 R/T erbjuda en separat adapterplatta som ger dig möjligheten att använda cylindern till Derbi- (manuellt växlade), Minarelli-, Piaggio- samt Peugeotmotorer. Cylindern tätar mot adapterplattan med hjälp av en O-ring.
Tack vare att cylindern är uppbyggd av moduler så är den en fröjd att arbeta med.
Att ta av och sätta tillbaka den efter att den varit monterad tar bara runt 2 minuter
(självklart beroende på hur van meck man är).
(Cylinder "S6-7519303" levereras med en adapterplatta för den vattenkylda Piaggiomotorn som används i ett flertal växlade mopedmodeller)
Denna cylinder har många egenskaper t.ex grymt vridmoment, grym toppfart, bra kvalitet och dess unika design att kunna använda en adapterplatta för att matcha med din motor!
Om du vill vara värst på gatan så är det denna cylinder som gäller !
OBS!! För att kunna montera denna cylinder så måste motorblocket vara portat till 56,7 mm. Om något gått sönder eller saknas så använd ENDAST Stage6 delar. Ett tåligt vevparti med 90 mm vevstake och 12 mm kolvbult är även något som behövs OBS!!
Till topplocket (manteln) som medföljer cylinderkitet passar tempsensorer som har följande gänga: PT1/8x28
Passar: Piaggiomotorn D50B0 som sitter i modeller tillverkade efter 2006
R/T test/tuning av Roost:
Första diagrammet (bild 6) är från Roosts tester av en helt orörd R/T-cylinder, och den levererar redan i originalskick runt 23Hk.
Testet gjordes på en Piaggiomotor med följande setup:
Vev: Stage6 RT
Tändning: Stage6 RT
Membran: Stage6
Förgasare: 28 mm Dellorto
Cylindern gav bäst effekt runt 13000 rpm, men då ska det tilläggas att den var helt ny och troligtvis kommer både effekt och varv att kunna öka då den blir inkörd.
Slutbetyget är att cylindern är extremt välbyggd "i en egen division helt enkelt"
Alla portar är symetriska och den har mycket lite "gjutningsfel".
Prestandatestet visar att den ger hög effekt, men det bästa med cylindern är det fina vridet som finns i ett väldigt brett område.
Andra diagrammet (bild 7) visar en R/T i olika "trimgrader".
Arbetet Roost gjort på cylindern är följande:
Avgasporten höjdes till 196° samt att toppen på porten gjorts plan, vilket gör att alla öppnas samtidigt samt att delningen i avgasporten smalnats av något.
Timingen på övriga portar ändrades inte utan de är endast något förstorade.
Till detta har man monterat ett effektsystem.
Resultatet på 25,2Hk (Hittills) är ett mycket bra resultat!
OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder
Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte
Tillbehör
-
-
Välj modell
-
Välj modell
-
-
Välj typ
-
Välj typ
-
-
Välj storlek
-
-
-
-
Välj typ