Vald moped: Ingen modell vald
Välj moped För rätt delar

När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.

TS Trimkit - Rong Mao / Delphi (72cc)

Art.nr. TS-KITRM-72

Släpp lös kraften i din moped med direktinsprut (Rong Mao / Delphi)

2949.00 kr
Slut i lager (Prel. i lager: Okänt)

Information om TS Trimkit - Rong Mao / Delphi (72cc)

Här har vi tagit fram ett färdigt kit med det du behöver för att få fart på din moped med ECU/insprut från Rong Mao / Deplhi.
Med detta kit får du en helt annan karaktär och drag i maskinen och den 4-taktade GY6-motorn med direktinsprut vaknar verkligen till liv jämfört med fabrikssetupen.

Mycket tid och fokus har spenderats på att ta fram en mapp till ECU:n som tillåter dig att montera en större cylinder och därmed få ut all kraft som dessa delar tillsammans kan leverera.
Mappen justerar alltså insprutet/tändning till det optimala för just denna setup vilket inte bara ger den bästa möjliga effekten utan också en större driftsäkerhet. Allt är testat på både dyno och gatan för att säkerställa att alla parametrar i mappen är optimala för ditt fordon.
Boxen levereras också med ställbar varvtalsbegränsning för att du ska få till den bästa inställningen för just dig! (Se info nedan)

Mycket smidigare än så här blir det inte!

Följande delar medföljer:

  • Division - Cylinder Sport 72cc
  • Division - ECU (Unikt mappad för denna cylinder)
  • Division - Avgassystem (De-Cat)

I bild nr.2 kan ni se grafen som visar effektskillnaden på original, ostrypt samt Big Bore trim.

 

RÖD KURVAHelt original - (Toppeffekt 1,9hk vid ca. 8500 rpm)
GRÖN KURVA: TS trimkit 72cc - (Toppeffekt 2,9hk vid ca. 6200 rpm)
- VIT KURVA: TS trimkit 89cc - (Toppeffekt 3,7hk vid ca. 7300 rpm) - Motsvarar nästan 200% av den ursprungliga effekten!

Varvtalsbegränsaren är ställbar i följande steg:
Knapp 1 = Strypt vid 7000 rpm
Knapp 2 = Strypt vid 7500 rpm
Knapp 3 = Strypt vid 8000 rpm
Knapp 4 = Strypt vid 9000 rpm (Strypningen är endast satt här för att undvika motorskador och inte för att sänka toppfarten)

Vid montering på Euro5-motorer så måste man antingen skruva in tempsensorn som sitter i originalcylindern mellan kylflänsarna på den nya cylindern, alternativt ordna med en annan lösning för detta.
Denna cylinder har 69 mm-ventiler monterade i topplocket. Är dina originalventiler 64 mm långa så behöver du köpa till vipparmsbryggan DIV-180.07 som är avsedd för 69 mm-ventiler.

Vi rekommenderar också att man monterar en ordentlig remskiva (Se tillbehörslistan nedan)

OBS! Läs detta innan montering av ny cylinder

Rekommendationer för montering och inställning vid cylinderbyte


Passar följande mopedmodeller

VENTO

  • GT-MAX E5 (4-takt) 2021-->
  • GT-S (4-takt) Euro4 - 25km/h
  • GT-S (4-takt) Euro4 - 45km/h
  • RUNNER (4-takt) Euro4 - 25km/h
  • RUNNER (4-takt) Euro4 - 45km/h
  • RUNNER (4-takt) Euro5 - 25km/h
  • STREETFIGHTER (4-takt) Euro4 - 25km/h
  • STREETFIGHTER (4-takt) Euro4 - 45km/h

VIARELLI

  • MONZTRO (2021-->) Euro5

Egenskaper

Tillverkare
TS


Tillbehör

  • Naraku Remskiva (High Speed V2) - GY6

    Naraku Remskiva (High Speed V2) - GY6

     
    529.00 kr
     
  • 101 Octane SLS-packning (Topplock) GY6

    101 Octane SLS-packning (Topplock) GY6

     
    19.00 kr
     
  • Division Packningssats (Sport) 72cc

    Division Packningssats (Sport) 72cc

     
    79.00 kr
     
0
0

Recensioner

Produkten har inga recensioner

Skriv en recension om produkten

Betyg: