Vald moped: Ingen modell vald
Välj moped För rätt delar

När du valt kommer butiken visa delar för vald moped och universella produkter.

Yamaha Aerox CDI / ECU


I denna artikel har vi samlat lite mer information om CDI och ECU till Yamaha Aerox.

Vi har även länkat till några av de CDI-boxarna och ECU:erna vi säljer som passar Yamaha Aerox.

För att se alla CDI:er och ECU:er vi har till just din Yamaha Aerox så väljer du din modell i fordonsväljaren på startsidan och sedan kollar i kategorin "Eldelar" -> "CDI / ECU".





Yamaha Aerox 2T har levererats med olika CDI-boxar beroende på årsmodell.
De fyrtaktade modellerna har insprut och därmed även ECU. 
När man letar efter ersättningsdelar till sin moped så är det viktigt att man väljer sin modell i fordonsväljaren. Har man en äldre moped så är det också bra att kontrollera vad som sitter på mopeden i dagsläget då tidigare ägare kan ha gjort ändringar mm.

Vi har både CDI:er och ECU:er som ersätter originalet som därmed är strypta samt ostrypta alternativ som monteras istället för den gamla om man vill trimma sin moped.

Några av de populäraste CDI-tillverkarna till Yamaha Aerox är Division, Malossi, TNT, Motoforce, Yamaha och Top Performances.

 

Yamaha Aerox 2T (1998-2002)


De tidigaste modellerna av Yamaha Aerox använde en CDI med lösa kablar och kontakter.
Nedan listar vi både strypt och ostrypt CDI till dessa:
TNT CDI (Standard) - Yamaha Aerox 2T (98-02)
Division CDI (Ostrypt) - Yamaha Aerox 2T (98-02)
Ducati CDI (Original) - Yamaha Aerox 2T (98-02)
Malossi CDI (Ostrypt) - Yamaha Aerox 2T (98-02)

 

Yamaha Aerox 2T (2003-2016)


Yamaha Aerox 2T Euro2/3 använder en CDI-box med en kontakt och inte lösa kablar som de tidigare modellerna.
2003 ändrades tändsystemet och användes sedan hela vägen fram till slutet av produktionen av de tvåtaktade modellerna år 2016.
Nedan följer både strypta och ostrypta CDI-boxar till Aerox 03-16:
Yamaha CDI (Original) - Yamaha Aerox 2T (03-16)
Division CDI (Ostrypt) - Yamaha Aerox 2T (03-16)
TNT CDI (Standard) - Yamaha Aerox 2T (03-16)
Motoforce CDI (Ostrypt) - Yamaha Aerox 2T (03-16)

 

Yamaha Aerox 4T (2014-2017)


Som nämnt tidigare så har de 4-taktade modellerna insput och ECU. Dessa är strypta genom mappens mjukvara. Vi har ostrypta och strypta alternativ på ECU:er till Yamaha Aerox som endast används med originalcylindern. Byter man cylinder så måste också ECU:n vara mappad för det. Nedan listar vi alternativ till originalcylindern:
Division ECU (Ostrypt) - Yamaha Aerox 4T (14-17)
Yamaha ECU (Original) - Yamaha Aerox 4T (14-17)

 

Yamaha Aerox 4T (2018->)


Precis som de tidigare 4-taktade modellerna så använder de nyare ECU då motorn har insprut.
Vi har både kompletta trimsatser och lösa ECU.er som används tillsammans med originalcylindern. 
Nedan följer länk till ostrypt ECU som används tillsammans med originalcylinder och originalavgassystemet:
Division ECU (Ostrypt) - Yamaha Aerox 4T (18->)